Z danych PZPM wynika, że w lutym Toyota zarejestrowała 6635 samochodów osobowych. Jest to o 1902 egz. więcej niż marka zajmująca drugie miejsce i o 28% więcej niż w lutym 2020 roku.
Tak dobry rezultat Toyoty to efekt dominującej pozycji jej modeli w swoich segmentach. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów w Polsce Corolla zajęła pierwsze miejsce, Yaris drugie, a Toyota C-HR i RAV4 odpowiednio piąte i ósme.
Biorąc pod uwagę dane od początku roku, w Polsce zarejestrowano prawie 12 500 egzemplarzy Toyoty. Udział marki w rynku wzrósł z ponad 15% do 17,8% rok do roku.
Samochodem najczęściej rejestrowanym w lutym była Corolla. Wynik 2172 egz. jest o 31% lepszy niż rok wcześniej. Warto podkreślić, że model ten zanotował tak duży wzrost pomimo skurczenia się segmentu kompaktów o 17% rok do roku.
Drugi kompaktowy model marki – Toyota C-HR – także został liderem swojego segmentu. Zanotował on rekordowy wynik – 945 rejestracji. Jest to prawie dwa razy więcej niż jego główni konkurenci. Toyota C-HR odpowiada za prawie 16% wszystkich kompaktowych SUV-ów zarejestrowanych w lutym.
Drugie miejsce wśród najpopularniejszych modeli w Polsce zajęła Toyota Yaris. W lutym zarejestrowano 1624 egz. tego modelu (+34%), a od początku roku – 3167 egz., co stanowi 32% wszystkich miejskich aut zarejestrowanych w tym okresie.
Przewagę Yarisa w segmencie najłatwiej dostrzec, patrząc na rynek klientów indywidualnych. Miejskiego hatchbacka Toyoty wybierali oni ponad trzy razy częściej niż samochód zajmujący w segmencie drugie miejsce. Udział Yarisa w segmencie B wśród klientów prywatnych wyniósł 41,5%, a wśród klientów firmowych 24,1%.

Swoją pozycję na polskim rynku segment A w dużej mierze zawdzięcza modelowi AYGO, który zarejestrowano w minionym miesiącu 583 razy. Jest to o 12% więcej niż rok wcześniej, gdy tymczasem liczba rejestracji samochodów segmentu A zmniejszyła się o 1%. Toyota odpowiada za rekordowe 55,5% najmniejszych samochodów zarejestrowanych w styczniu i lutym.
Drugie miejsce w swoim segmencie zajęła Toyota RAV4. W lutym model ten trafił do kierowców w liczbie 651 egz., a od początku roku – 1580 egz. Jego udział w segmencie wynosi obecnie 16,3%. Na rynku flotowym RAV4 był najchętniej wybieranym SUV-em średniej wielkości z 13-procentowym udziałem w tej części rynku.
Wzrosła również liczba rejestracji Toyoty Camry – rok do roku o 44% (do poziomu 224 aut), co dało jej czwarty wynik w klasie. Udział Toyoty Camry w segmencie D wyniósł w lutym 8,6%.
Debiutujący na polskim rynku Highlander jest dostępny w salonach od stycznia tego roku, a luty był pierwszym pełnym miesiącem jego sprzedaży. Pierwsze rejestracje są już widoczne w statystykach PZPM. W lutym trafiło do klientów 80 egz. tego modelu – łącznie 85 aut. Przekłada się to na siódme miejsce i 6,9% udziału w segmencie dużych SUV-ów.
Toyota umacnia się także na rynku aut dostawczych. W lutym marka zarejestrowała 589 samochodów z rodziny PROACE – o prawie 150% więcej niż rok wcześniej. Od początku roku do klientów trafiło 1131 egz. dostawczych Toyoty.

Z kolei PROACE w lutym był czwarty w segmencie, z wynikiem 155 rejestracji (+4%) i udziałem na poziomie 12,1%.
Z kolei PROACE w lutym był czwarty w segmencie, z wynikiem 155 rejestracji (+4%) i udziałem na poziomie 12,1%.
Drugim najchętniej wybieranym pick-upem w Polsce jest Hilux. W lutym do klientów trafiło 50 egz. tego modelu, co stanowi 20,3% wszystkich zarejestrowanych pick-upów. Wynik ten jest o 43% lepszy od liczby egzemplarzy zarejestrowanych w lutym 2020 roku.