Toyota debiutuje we wrześniu 2024 roku w segmencie dużych vanów wszechstronnym modelem PROACE MAX dostępnym z napędem elektrycznym o zasięgu do 420 km oraz z silnikami Diesla o mocach od 120 do 180 KM. Auto ma wysoką ładowność i uciąg, a ponadto oferuje sześć konfiguracji wysokości z długością nadwozia typu van, szeroką gamę zabudów, fabryczne odmiany brygadowe, skrzynię otwartą z wywrotem lub bez czy też samo podwozie do samodzielnej zabudowy.
Nowa Toyota PROACE MAX wyróżnia się w swojej klasie wyjątkową przestronnością, wysoką ładownością, napędami o dużej wydajności i zdecydowanym wyglądem. To pierwszy pojazd marki w segmencie dużych vanów (HDV). Samochód uzupełnia ofertę linii Toyota Professional, do której należą także zmodernizowane modele PROACE, PROACE CITY oraz pick-up Hilux.
PROACE MAX, podobnie jak inne modele z rodziny PROACE, dostępny jest również w wersji z napędem elektrycznym na baterie, który zapewnia dobre osiągi, wygodne prowadzenie i dużą ładowność w różnych wariantach bez utraty funkcjonalności i niezawodności.
Elektryfikacja pojazdów użytkowych Toyoty to część wielotorowej strategii dekarbonizacji koncernu. Celem marki jest możliwość zaoferowania klientom w przystępnej cenie różnorodnych pojazdów dostosowanych do ich biznesowych potrzeb, przyspieszając jednocześnie redukcję emisji CO2 i wspierając przejście na zeroemisyjną mobilność w przyszłości.
Design Toyoty PROACE MAX jest spójny z resztą rodziny PROACE. Wyróżniają się m.in. przednia listwa w kolorze nadwozia oraz czarny grill, a także opcjonalne reflektory Full LED i światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Model może być wyposażony w 16" felgi.
Dostępność różnych wersji nadwozi oraz zabudów, projektowanych przez certyfikowanych partnerów Toyoty, umożliwia dostosowanie pojazdu do różnych potrzeb biznesowych. W ofercie znajduje się również szeroka gama akcesoriów.
PROACE MAX jest wynikiem współpracy koncernów Toyota Motor Europe i Stellantis, które od 2012 roku optymalizują procesy rozwojowe i koszty wytwarzania. Elektryczna wersja PROACE MAX z nadwoziem typu furgon jest produkowana w zakładzie Stellantisa w Gliwicach, natomiast modele z silnikami Diesla i inne warianty elektryczne są wytwarzane w Atessie we Włoszech. Pierwsze egzemplarze Toyoty PROACE MAX trafią do klientów we wrześniu 2024 roku.