Jak działa pełna hybryda?

 

Pełna hybryda Toyoty jest typem napędu szeregowo-równoległego, czyli może działać wyłącznie w trybie elektrycznym lub używać równocześnie obu silników – elektrycznego i benzynowego. Dodatkowo jest układem samoładującym, ponieważ ładowanie akumulatora odbywa się zarówno podczas hamowania, jak i za sprawą przekazywania nadwyżek energii z silnika spalinowego.

Etapy jazdy hybrydą

Ruszanie

Jazda ze stałą niską prędkością

Ruszając spokojnie spod świateł, manewrując na parkingu lub tocząc się powoli w korku, pełna hybryda korzysta tylko z silnika elektrycznego zasilanego akumulatorem i w ogóle nie zużywa paliwa.

Jadąc bez nagłego przyspieszania z niską prędkością (do ok. 70 km/h), działają oba silniki, przy czym głównym źródłem napędu jest silnik elektryczny, natomiast silnik benzynowy pełni jedynie funkcję wspomagającą. Po wciśnięciu przycisku EV pełna hybryda przechodzi w tryb elektryczny i może w ten sposób przejechać krótki dystans.

Kiedy chcesz dynamicznie wyprzedzić inny pojazd lub podjechać pod strome wzniesienie, to po pełnym wciśnięciu pedału gazu oba silniki pracują z pełną mocą. Podczas szybkiej jazdy, np. autostradą, głównym źródłem napędu jest silnik benzynowy, a silnik elektryczny jedynie go wspiera.

Podczas hamowania lub stopniowego wytracania prędkości pełna hybryda odłącza silnik benzynowy, a silnik elektryczny odzyskuje energię, ładując akumulator. Kiedy stoisz na czerwonym świetle lub w korku, oba silniki nie pracują, a emisja spalin jest zerowa.

Pełne przyspieszenie / szybka jazda

Hamowanie / zwalnianie / postój

Jak ekonomicznie jeździć hybrydą?

Teraz możesz jeździć hybrydą jeszcze efektywniej. Pomoże Ci w tym aplikacja mobilna MyT Toyota, która pokazuje wszystkie informacje i cenne wskazówki dotyczące Twojej jazdy. Dzięki temu nauczysz się skutecznie wykorzystywać tryb EV, a także optymalnie przyspieszać, hamować i utrzymywać stałą prędkość, co ograniczy zużycie paliwa oraz emisję spalin.

Więcej o aplikacji MyT Toyota

Dowiedz się więcej

Technologia wodorowa Technologia wodorowa Poznaj modele koncepcyjne Toyoty Samoładujący napęd hybrydowy Samoładujący napęd hybrydowy Toyota – wybór naturalny Hybrydy Toyoty Hybrydy Toyoty Zobacz, dlaczego warto je wybrać Rodzaje napędów ekologicznych Toyoty Rodzaje napędów ekologicznych Toyoty Poznaj ich zalety Hybrydy Toyoty Hybrydy Toyoty Sprawdź najczęściej zadawane pytania 100 000 hybryd Toyoty w Polsce 100 000 hybryd Toyoty w Polsce Niskoemisyjne auta coraz popularniejsze Nowy Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych Nowy Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych Sprawdź szczegóły Ponad 15 mln sprzedanych hybryd Toyoty Ponad 15 mln sprzedanych hybryd Toyoty Dowiedz się więcej Poznaj Toyotę Yaris Cross Poznaj Toyotę Yaris Cross Nowy, kompaktowy SUV z segmentu B Społeczeństwo napędzane wodorem Społeczeństwo napędzane wodorem Odkryj najnowsze rozwiązania Toyoty Poznaj możliwości wodoru Poznaj możliwości wodoru Odkryj Toyotę Mirai 2. generacji Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Nowa flagowa hybryda Toyoty zadebiutuje w 2020 roku