Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
loading content

Bogactwo funkcji dostępnych w standardzie

Stworzona na każdą podróż

arrow right
arrow left
  • Właściciel za kierownicą swojej Toyoty Corolli Sedan

    Prostsza jazda

    Niezwykłe doświadczenia już od pierwszych chwil za kierownicą

  • Właściciel ze swoją Toyotą Corollą

    Bezpieczeństwo jazdy

    Technologie bezpieczeństwa chronią Ciebie i innych uczestników ruchu

  • Kierownica Toyoty Corolla Sedan i multimedialny ekran dotykowy

    Komfortowa podróż

    Doskonale wyposażone wnętrze zapewniające wygodę i styl

  • Toyota Corolla Sedan przemierza miasto w jasny dzień

    Mocne i responsywne napędy

    Pełna moc na żądanie – do wyboru silnik benzynowy o mocy 125 KM lub dynamiczny i oszczędny 140-konny napęd hybrydowy.

  • Ikony Apple CarPlay wyświetlone na multimedialnym ekranie dotykowym Toyoty Corolli Sedan

    Łączność podczas jazdy

    System Toyota Smart Connect+ i bezproblemowa integracja z telefonem

  • Właściciel idący w kierunku swojej Toyoty Corolli Sedan

    Dynamiczna w każdym detalu

    Smukłe nadwozie łączące sportowe dziedzictwo Toyoty z nowoczesnym designem

  • Smartfon z uruchomioną aplikacją MyToyota

    Pełna kontrola przy użyciu telefonu

    Dzięki aplikacji MyToyota Ty i Twój samochód jesteście zawsze w kontakcie

Forced client side injection based on cached strategy

POST https://aph-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/grade-selector/pl/pl?modelId=65bfd91d-f2a8-4cbb-bdbc-3834b400492a&gad_source=1&gad_campaignid=21287497643&gclid=EAIaIQobChMIt6-p0qDLjQMVJUKRBR3vdi5SEAAYASAEEgI2_PD_BwE

Corolla Sedan

Jeszcze więcej do odkrycia. Pobierz materiały dotyczące Corolli Sedan, umów się na jazdę testową i odkryj świat oryginalnych akcesoriów Toyoty.

  • 1.8 Hybrid 140 KM

    Napęd
    Hybryda
    Łączna moc układu hybrydowego
    140 KM
    Średnie zużycie paliwa
    4,4–4,7 l/100km
    Średnia emisja CO₂
    99–106 g/km
    Przyspieszenie 0–100 km/h
    9,3 s
  • 1.5 VVT-i 125 KM

    Napęd
    Benzyna
    Maksymalna moc
    125 KM
    Średnie zużycie paliwa
    5,7–6,3 l/100km
    Średnia emisja CO₂
    129–142 g/km
    Przyspieszenie 0–100 km/h
    12,1 s

Najczęściej zadawane pytania

Fakty i mity na temat hybryd

Pełny samoładujący napęd hybrydowy Toyoty od lat stanowi idealny kompromis pomiędzy ekologią, ekonomią spalania a dynamiką jazdy. Ponad 30 lat doświadczeń, udoskonaleń, opatentowanych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że technologia ta jest obecnie jedynym tak powszechnym i sprawdzonym połączeniem napędu konwencjonalnego z bezemisyjnymi napędami przyszłości. Sprawdź, jakie pytania najczęściej zadają osoby rozważające zakup hybrydy Toyoty.

Samoładujący napęd hybrydowy Toyoty zapewnia dużo większy zasięg na jednym tankowaniu niż napęd konwencjonalny czy elektryczny, ponieważ nawet 77% czasu jazdy może korzystać z trybu elektrycznego. Poruszając się z niższą prędkością, np. drogami osiedlowymi lub w korku, kilka kilometrów można pokonać wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym, w ogóle nie zużywając paliwa. Natomiast kiedy jedziemy dynamiczniej, działają oba silniki – elektryczny i spalinowy – co w rezultacie umożliwia przejechanie dłuższego odcinka, gdyż samochód zużywa mniej benzyny.

Wręcz przeciwnie, wizyty na stacjach benzynowych są rzadsze, a koszty za paliwo znacznie niższe.

Oczywiście, że nie. Jazda pełną hybrydą Toyoty w mieście umożliwia poruszanie się przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego, ale nie znaczy to, że w trasie czy na autostradzie atuty technologii hybrydowej nie mają zastosowania. Nawet przy bardzo dynamicznej jeździe i przy dużych prędkościach pracują oba napędy – spalinowy i elektryczny. Automatycznie dobierają one odpowiednie proporcje w dostarczaniu żądanej energii do przyspieszenia czy wyprzedzania.

Hybrydy Toyoty od lat wyznaczają standardy w dziedzinie motoryzacji. Japoński koncern nieustannie rozwija i dopracowuje swoje napędy hybrydowe – na rynku dostępna jest już 5. generacja tej technologii. Wyposażone w nią samochody mają jeszcze lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i bardziej dynamiczną jazdę oferując:

 

  • większą moc silników przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2,
  • płynniejszą współpracę podzespołów,
  • wyższą efektywność dzięki zastosowaniu nowych i bardziej wydajnych komponentów:
    – silnika elektrycznego charakteryzującego się większą mocą przy mniejszych gabarytach,
    – o 15% mniejszej i lżejszej przekładni planetarnej zapewniającej szybszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia,
    – nowego akumulatora litowo-jonowego wydłużającego zasięg w trybie EV,
  • udoskonalony system odzyskiwania energii podczas hamowania.

 

Pełne hybrydy Toyoty już od 1997 roku z powodzeniem jeżdżą po drogach całego świata i zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze. Co ważne, nie posiadają wielu części, które w silnikach konwencjonalnych są szczególnie narażone na zużycie, takich jak m.in.: alternator, paski klinowe, rozrusznik, sprzęgło czy koło dwumasowe. Ich układ hamulcowy ma trzykrotnie dłuższą żywotność z racji mniejszego zużycia klocków i tarcz.

Nie, pełne hybrydy Toyoty w ogóle nie wymagają ładowania z zewnętrznych źródeł prądu. Baterie w stworzonym przez Toyotę układzie hybrydowym ładują się automatycznie podczas jazdy na silniku spalinowym lub w momencie hamowania. Akumulator hybrydowy nigdy sam nie rozładuje się do końca.

Toyoty z napędem typu plug-in można ładować z gniazda, ale nie trzeba, ponieważ ładują się same podczas jazdy w trybie ładowania. Co ważne, akumulator posiada gwarancję na 10 lat, a znane są przypadki przebiegów na jednej baterii wynoszące ponad milion kilometrów.

Posiadanie Toyoty z pełnym napędem hybrydowym wiąże się z coraz większymi przywilejami i korzyściami nie tylko na świecie, ale także w Polsce. Z roku na rok wprowadzane są w poszczególnych miastach kolejne regulacje prawne i zmiany w przepisach, które mają promować pojazdy z napędem niskoemisyjnym, a ich właścicielom oferować dodatkowe udogodnienia finansowe i drogowe.

Najlepszym przykładem jest obniżenie o połowę akcyzy na zakup elektrycznych pojazdów hybrydowych w całym kraju. W praktyce oznacza to, że od 1 stycznia 2020 roku Toyota wprowadziła tzw. Ekobonus w wysokości 7,3% dla hybryd z silnikami o pojemności powyżej 2 litrów oraz 1,5% dla niższych pojemności.

Pełne hybrydy Toyoty są bardzo proste w obsłudze i co istotne, nie trzeba ich w ogóle ładować z zewnętrznych źródeł prądu, a akumulator nigdy sam się nie rozładuje. Wystarczy rzadsza niż w przypadku silników konwencjonalnych wizyta na stacji benzynowej. Ponadto dzięki bezstopniowej przekładni automatycznej pełna hybryda nie posiada sprzęgła i sama dobiera źródło napędu odpowiednie do warunków jazdy. Wystarczy włączyć przycisk START, nacisnąć pedał przyspieszenia i jechać.

Aktualnie sytuacja samochodów z zeroemisyjnym napędem elektrycznym jest w Polsce dość trudna. Główną barierą do upowszechnienia tego typu pojazdów jest słaba infrastruktura ogólnodostępnych stacji do szybkiego ładowania. Z roku na roku będzie ona oczywiście ulegać poprawie, jednak nadal może nie odpowiadać wzrastającym potrzebom. Warto przy tym wspomnieć, że ładowanie elektryka z tradycyjnego gniazdka domowego może trwać od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu godzin!

Pełne hybrydy Toyoty z kolei w ogóle nie wymagają ładowania prądem, a ponadto mają znacznie większy zasięg jazdy od pojazdów elektrycznych. Co więcej, mimo częściowego korzystania z napędu benzynowego poziom emisji spalin w ich przypadku i tak jest zgodny z obecnie obowiązującą w Europie, mocno zaostrzoną normą.

I jeszcze jedno. Pełne hybrydy Toyoty to sprawdzona, bezpieczna i ciągle udoskonalana technologia, która od 1997 roku z powodzeniem funkcjonuje na całym świecie, znajdując miliony zadowolonych nabywców.

Pełne hybrydy Toyoty to wzór bezpieczeństwa. Całkowicie bezobsługowy pojemny akumulator hybrydowy jest ukryty pod tylną kanapą i nie trzeba go wymieniać. Co więcej, w czasie pracy nie przegrzewa się, gdyż posiada specjalne chłodzenie. Bardzo istotnym elementem jest także standardowe wyposażenie każdego modelu hybrydowego w zestaw rewolucyjnych systemów bezpieczeństwa czynnego
Toyota T-Mate, które ograniczają ryzyko kolizji i wspomagają kierowcę w podejmowaniu decyzji na drodze.

Według najnowszych, zaostrzonych norm emisji spalin każdy sprzedawany od 2021 roku pojazd w Europie będzie mógł emitować do atmosfery nie więcej niż 95 g CO₂ na kilometr. W przeciwnym razie producent będzie musiał ponieść dość dotkliwe kary finansowe, co odbije się zapewne na końcowych cenach pojazdów. Dzięki hybrydom Toyota spełnia te coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin bez większych problemów.

Z racji bardzo prostej konstrukcji technologii hybrydowej, wyeliminowania wielu elementów najbardziej narażonych na zużycie (np. sprzęgła), a przede wszystkim dzięki idealnemu zbalansowaniu działania silnika spalinowego z elektrycznym – eksploatacja pełnych hybryd Toyoty wymaga mniejszych nakładów finansowych niż ma to miejsce w przypadku pojazdów z napędem konwencjonalnym, a nawet miękkich hybryd czy aut z napędem elektrycznym. Wpływa na to:
 

  • niższe spalanie,
  • trzykrotnie mniejsze obciążenie klocków i tarcz hamulcowych,
  • o 30% mniejsze obciążenie silnika spalinowego,
  • mniejsza awaryjność przekładni planetarnej,
  • rzadsze naprawy i serwis,
  • brak potrzeby wymiany akumulatora,
  • brak kosztów ładowania baterii.