2021-03-24
W rankingu Automotive Industry 2021 firmy Brand Finance pierwsze miejsce przyznane zostało Toyocie. Wartość marki oszacowano na prawie 59,5 mld USD. Zestawienie opiera się na rankingu Brand Finance Global 500 2021, w którym Toyota zajęła 12. miejsce.
W tegorocznej edycji rankingu Automotive Industry firmy konsultingowej Brand Finance wartość marki Toyota oszacowano na 59,479 mld USD. Jest to o 1,4 mld USD więcej niż w roku 2020. W branży motoryzacyjnej marka uplasowała się na pierwszym miejscu, a w zestawieniu ogólnym – na 12. miejscu.
Rok 2020 był naznaczony pandemią, a mimo to Toyota utrzymała dobry poziom sprzedaży na tle rynku. Co więcej, w trzecim kwartale 2020 roku jej sprzedaż wzrosła w Japonii, Europie i Ameryce Północnej.
Toyota zakończyła 2020 rok jako najpopularniejsza marka na świecie, z globalną sprzedażą 6,52 mln aut i udziałem w rynku na poziomie 8,5%. Marka odnotowała także bardzo dobre wyniki w Chinach, gdzie jej sprzedaż wzrosła o ponad 10%.
„Toyota osiąga ponadprzeciętne wyniki w trudnych warunkach, przyczyniając się do stabilizacji japońskiej branży motoryzacyjnej w czasie pandemii. Marka jest obecna na rynku od 75 lat, ewoluując od małej lokalnej firmy, założonej przez producenta automatycznego krosna, do globalnego lidera branży motoryzacyjnej i jednej z najbardziej cenionych i szanowanych marek na świecie, która swoją pozycję opiera na zaufaniu i niezawodności. Pierwsze miejsce w rankingu Brand Finance to nie przypadek. Wysokiej jakości architektura TNGA, ciągła kreatywność oraz innowacyjność stanowią fundament rozwoju Toyoty” – powiedział Alex Haigh, dyrektor ds. oceny wartości w Brand Finance.
Dominującą pozycję Toyoty nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi potwierdzają wszystkie renomowane badania wartości marek, takie jak „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes, „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” ośrodka badawczego Kantar czy „Best Global Brands” firmy Interbrand. Rankingi te pokazują także, że Toyota należy do ścisłej czołówki najbardziej wartościowych marek na świecie.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg rankingu Automotive Industry 2021 firmy Brand Finance
Ranking 2021 |
Nazwa firmy |
Wartość marki 2021 (w mld USD) |
Wartość marki 2020 (w mld USD) |
1 |
Toyota |
59,479 |
58,076 |
2 |
Mercedes-Benz |
58,225 |
65,041 |
3 |
Volkswagen |
47,020 |
44,897 |
4 |
BMW |
40,447 |
40,483 |
5 |
Porsche |
34,326 |
33,911 |
6 |
Tesla |
31,986 |
12,416 |
7 |
Honda |
31,366 |
33,102 |
8 |
Ford |
22,676 |
18,515 |
9 |
Volvo |
17,750 |
16,914 |
10 |
Audi |
17,187 |
16,973 |
Pełny ranking marek motoryzacyjnych Automotive Industry 2021 firmy Brand Finance jest dostępny tutaj: https://brandirectory.com/rankings/auto/table